Kodlamada Renklerin Kullanımı

Kodlamada Renklerin Kullanımı

Kodlamayla resim ve animasyon yapacaksanız, bilgisayarlara hangi renkle çalışacağınızı bir şekilde tanımlamanız gerekir. Peki, renkleri bilgisayarların
anlayabileceği şekilde nasıl tanımlayabilirsiniz?

Öncelikle bilgisayarların kapasitesini anımsayın. Her ne kadar, video izlerken, oyun oynarken ya da ödeviniz için çeşitli kaynakları araştırırken aklınızdan çıksa da bilgisayarlar yalnızca sayılarla işlem yapan çok gelişmiş hesap makineleridir. Bu nedenle, bir rengi bilgisayar için tanımlamak istiyorsanız, o rengin matematiksel tanımını oluşturmanız gerekir. Bunun için kodlamada kullanılan tanımlardan birisi HSL renk tanımıdır.

HSL: Hue (ton), Saturation (Doygunluk), Light (ışık)

Bu renk tanımında, görebildiğiniz tüm renk tonlarını bir dairenin içine koyup, her rengi bu dairedeki konumuna göre tanımlarız. Dairenin 360 derece dönen yüzeyinde renklerin değişik tonları bulunur. Dairenin merkezinden dışa doğru ilerledikçe renkler giderek doygunlaşır. Parlaklığı da bu daireye eklenecek bir eksende
göstererek, doğadaki tüm renkleri temsil edebilirsiniz.

Şimdi küçük bir oyun oynayalım. “Renk Seçici”yi kullanarak, doğru H (ton), S (doygunluk) ve L (ışık) değerlerini bulup, aşağıdaki rengi oluşturabilir misiniz? Önce doğru HSL tanımını bulacak, sonra da “ONAYLA” tuşuna basacaksınız.

Uygulamayı masaüstü bilgisayardan yapabilirsiniz.

3'üncü konuya buradan geçebilirsiniz.

Kart-On ve p5.js ile Kodlama eğitiminin tüm konularına buradan ulaşabilirsiniz.